Tuesday, July 20, 2010

صغيرة ع الحب


كنت باسمع الاف ام بالليل واتشليت حيث الناس اللى بتحب والسلام
انا متهيألى انهم مش بيتنفسوا علشان يعيشوا

لأ خالص دول بيحبوا علشان يعيشوا
مثلا بت مفعوصه عندها 14 سنه عماله تقوله انا مش متأكده من مشاعرى يااسامه

عايزه اقولها قومى فزى يابت انتى هاتيلك كتاب ذاكريلك كلمة

ولا اقرى حاجه مفيده تنفعك
خيبه عليكى

والتانيه تقوله انا خرجت من قصه على قصه ومش عارفه انا كده باظلم التانى دا ؟ ولا لأ؟ لأنى مابحبوش انا بانسى بيه الاولانى
قالها اول حب طبعا ما بيتنسيش , قالتله دا مش اول حب , انا كنت باحب واحد قبل كده

قالها انتى كام سنه ؟ قالتله 19

هعهعهعهعهع
19 سنـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه

ايه البنات دىىىىىىى؟؟

وايه بقى عالم حب ف حب
واحد باعت مسدج : قول لمش عارف ايه مش عارف مين بيحبك وبيموت فيكى

والتانيه قول لمش عارف مين انى كرهته من تصرفاته وانى ماكنتش باحب حد اده
بس مش هانكر انى كنت اسمع عن اسامه منير دى انه هايف , لكن لما سمعت ردوده فى كذا حوار حسيته عاقل جدا , ومش مجامل

زى ماتخيلته
:)

المهم المزيج المعوق من الحب دا فكرنى بالمدرسه وعيالى بتوع سته ابتدائى
جيت ف مرة وانا باشرح اتكعبلت فى ورقه

بابص عند رجلى اتخايلت بحرف الحاء والباء


طبعا علشان ما الفتش انتباه العيال رحت مطبقاها وحطاها ف جيبى

غير انى برده خفت ما اعرفش اتصرف

لما خرجت بافتح الورقه لقيت الاتى :

حبيبتى هبـــه انى احبك , فهل تحبينى

نعم ...... لا ......, اعملى صح اودام الاجابه

طبعا اتعفرت مش من العيال ولا الحب ولا قلة الادب

لألألألألألألألألألألألألألألأ من الصيغه , حسيت انى ف امتحان دراسات اختار نعم او لا هههههه

باقول لمدرسة الدرسات لقيتها بتقولى اومال ايه ؟ دا من زمان وهبه دى بلوى وبت مش كويسه

انا اصلا مابحبش من الفصل دا حد قبل هبه

دى هيه الوحيده اللى بتجاوب وبتقفل الفوووووووووووول مارك

المهم روحت جبت هبه وقولت اعقلها ودى طفله وهتستوعب كلامى وهتخاف

اجى اكلم البنت الاقيها بتقولى انا اصلا مش بحب الولد دا وهوه حاول يكلمنى وانا رفضت

ومش هوه اصلا اللى ف دماغى

ومش عارف مين خرج ورايا ومشى ورايا لغاية البيت

وبابا شافنى مع مش عارف مين


انا حسيت ان معبودة الجماهير قاعده اودامى

ووقتها بس حسيت انى غير مرغوب فيا

هههههههه

ولقتنى بازعأ ف البيت بتاعة سته ابتدائى وباقولها اياكى اسمع عن ورق وحوارات من دى تانى

البت انتفضت من مكانها

ولولا اننا كنا ف اخر السنة وخلصنا المناهج

انا متأكده ان اخر يونتس دول ماكنتش هتفتحهم , لانها كرهتنى انا ومادتى

المهم وانا باحكى للمشرفه بتاعتى

لقتها بتقولى اومال ايه ,, دى هبه متفوقة الفصل والف من يتمناها

O_o

قولتلها اومال لو جبتلهم بنوته من فصل المتفوقين هيعملوا ايه ؟

قالتلى ولا حاجه هيحسوها كوبه ورخمه ومتكبره عليهم , غير انها مش هيكون لها ف الهبل دا , ومذاكرتها اهم حاجه

:)

فكرت شويه وفعلا دخلت احملق ف العيال بتوع سته اول

لقيتهم ياعينى البنات مش طايقين الولاد

وكل اللى يهمهم انهم يعملوا مسابقه ضد الولاد ويكسبوهم

والولاد بيكرهوا البنات وعايزين يبقوا التوب

حسيت انهم عيال نضيفه

ولاد ناس

مخهم صح

عارفين ان كل سن وليه متطلباته

وان الحب دا حاجه فرعيه جدا فى سنهم دا

ولمدة خمستاشر سنه كمان بعد سنهم دا

العيال دول هيتعبوا ف حياتهم كتير

على عكس التانين _ عارفين اللى ليهم واللى عليهم :)