Thursday, July 1, 2010

للطرح مآرب كثيره



ركبت من كام يوم المترو

تقريبا من ساعة لما خلصت الكليه

وانا بقيت استبعد جدا مواصلة المترو دى من دماغى

اى حاجة تانيه ممكن توصل اسهل بمراحل

ديما لما باخرج باركب ميكروبصات مع صحابى او مينى بصات

واخر حاجة بنفكر فيها المترو

المهم شاء القدر انى اركب المترو

كل وقتى فيه لم يستغرق نص ساعه

بس شوفت حاجات غريبه جدا

ماكانتش موجوده على ايامى طبعا

كان وقت خروج الطلبه من امتحاناتهم

ومش هانكر انهم اصغر منى بكتير , بس اتعلمت منهم كتير كتير كتير

واهم شىء اتعلمته ف النص ساعة دى



,
استخدامات الطرحه



المفروض انها على ايامى
, كانت مجرد بتتلبس ع الشعر علشان تداريه
انا واقفه فى حالى لقيت واحدة داخله ومعاها اربعه صحابها

, والخمس بنات حاطين جوه الطرحه من ناحية خدهم اليمين التذكره

مش عارفه ليه اشمعنى اليمين

, بس عموما فعلا دا اقتراح عظيم جدا

اومال يشيلوها فى ايدهم زينا زمان

وتعرق وتتبهدل

او مثلا ف جيب الشنطة

وتتلغبط مع الفلوس ونقعد ندور عليها

دا اول استخدام للطرحه

شويه وبابص على بنوته عسوله كده
, لفت انتباهى اوى لون شعرها اسود غااااااااامق جدااااااااااا
, انا باحب اللون دا اوى ف الشعر
, وطبعا كوياه وعملاه أصه عسوله
, ولابسه طقم اعسل بنطلون لبنى وبادى ابيض

وطرحه عملاها كوفيه عند رقبتها وهنا يظهر تانى استخدام للطرحه

, وطبعا الاستاذه قاعده عماله تظبط ف شعرها

وعلشان مرهقه من الامتحان راحت سندت راسها ع الشباك بقت دماغها كلها بره

, وشعرها بيطير , ولونه يهبل انا بقيت خايفه حد يشده ويجرى

المهم الهانم جت المحطه بتاعتها

, راحت واقفه عند الباب وعملته مرايه
, وابص الاقيها شالت الطرحه من على كتفها , وال ايه بتلبس الطرحه على شعرها

اومال مالها كانت واخده راحتها وقاعده بشعرها كده ؟

علشان عربية سيدات يعنى ؟؟؟؟؟

طب مافى محطات , والولاد هيشوفوها ,

ربنا يهدى بجد

ودخلت واحدة حاطه جوه الطرحه الموبايل من نفس الناحيه اليمين

وبتكلم عمو خطيبها , وعماله بتزعأ فيه

, وانا مركزه جدا



وبكده تظهر تالت فايده للطرحه فعلا كان ممكن ايدها تعرق من الموبايل
, او ماتعرفش تمسك ف الماسوره
الجيل دا واضح انه احسن من جيلى

وكان فيه اربع بنات , فهمت من حوارهم

انهم قاعدين ف المدينة الجامعيه

, وراجعين من الامتحان

, كان صعب لأنهم اول لما دخلوا

, كانوا مقشرين , فصحبتهم قالتلهم يابنتى انتى وهيه كفاره

, المهم اننا هنروح بيوتنا

ونتخلص من المدينه

وشويه وفكوا
اووووووووووووووووووووى

واحدة شغلت اغنية عقيمه جدا بتاعت فريد الاطرش وشاديه

, مش فاكره اسمها , لما كانوا متدايقين من بعض وعاملين نفسهم بيحبوا بعض

المهم البت شغلت الاغنية من هنا والساده المتضايقين

بقوا شغالين رقص هيستيرى

, بلا مبالاه كل دا غريب طبعا

, بس الاغرب ان واحدة منهم طلعت من شنطتها طرحة

وراحت ربطاها ف وسط صحبتها وهاتك يارقص

, والدنيا بخيررررررررررررررررر والله




وهنا برده ظهرت رابع فايده للطرح

بس الغريب اوى بجد انى كنت انا بس اللى باتفرج

, انا بابص على الريأكشنز بتاع الناس حواليا

, عادى جدا

المنظر فاميلير بالنسبالهم جدا

, مش بيبصوا حتى على البنات


اللى بتقرأ ف المصحف عادى
واللى بتبص من الشباك
واللى معاها كتاب
واللى سرحانه
واللى بتتكلم فون
واللى بتنام

كأن انا اللى اوفر انى باتفرج ع الخلق دى ومستغرباهم
بجد اعوووووووووووووووووووذ بالله
انا حاسه انى فلتت بجد