Wednesday, June 25, 2008

الخمسة بقوا ستة والستة بقوا خمسة



مين الخمسة دول واذاى بقوا ستة؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ هاقولكم ..................... انا اتولدت فى ستة وتمانين , ومن يوم ما اتولدت وانا متعودة على الرقم خمسة ..................................................., كارنيهات النادى خمسة , لما الاكل بيتحط باجيب خمس معالق وخمس شوك , لما باجى اعمل شاى ياعمل خمس كوبيات , واما بنروح مصيف بنطلب خمس وجبات وبنحجز خمس كراسى , جينا فى سبعة وتسعين يعنى من حيداشر سنة زيدنا واحدة يعنى الخمسة بقت ستة , الاستاذة سارة , من يوم ما جت سارة لغاية تقريبا الفين وخمسة وانا ماكنتش عارفة اتأقلم على الرقم ستة لسة , يعنى مثلا اعمل خمس كوبيات بس وانسى اعمل حسابها فى السادسة , لغاية لما ماما تلفت انتباهى وافتكر إننا بقينا ستة , مثلا اجيب خمس معالق وانسى ,,, بابا يقولى فين معلقة صاصا , منسية من يومها سارة دى , حتى الكارنيهات لغاية دلوقتى ماعملنلهاش كارنيه نادى , ووزارة التموين ذات نفسها لسة معترفة بيها وضيفاها من كام يوم بس .................. لو حسبتم سارة عندها كام سنة هتلاقوها 11 , حداشر سنة وانا قعدت بتاع عشر سنين أأقلم نفسى على وجودها , لغاية لما الحمد لله بقالى سنة اهوه باعمل ست كوبيات ومابنساهاش فى حاجة ................................ حلو اوى الكلام

الجديد بقى اللى حصل فى الموضوع هوه إن القدر شاااااااء إنى بعد لما اقلمت نفسى على العدد ستة , اخويا يسافر , وبكدة رجعنا خمسة تانى , يعنى عايزة عشر سنين كمان لما أأقلم نفسى على خمسة تانى , كل مرة بيبقى فيه على الاكل معلقة زيادة , كتير باقعد افكر كدة شوية



انا هاعمل كام كوباية خمسة ولا ستة

عاوزة اقول من ملخص الكلام كدة إن التغيير دا بيألم اوى , انا بقيت اخاف اغمض عينى وافكر فى الناس اللى بحبهم , حتى يوم لما سارة اتضافت وزدنا انا ما كنتش مبسوطة علشان خايفة اتشد بيها واحبها وتروح منى فى اى وقت , إذا كان اخويا دا مسافر ( ربنا يحفظه يارب ويخليهولنا ويرجع بألف سلامة ) يعنى إن شاء الله هيرجع تانى , اومال الناس اللى بيموت عندها حد من اسرتها دى بتعمل ايه , بتعمل ايه لما يبقى المفروض تحط خمس معالق وتفتكر انهم بقوا اربعة مثلا , طب انا اللى بيصبرنى إن اخويا هيرجع إن شااااااء الله , الناس دى المعالق عندها بتنقص,,, بس الفرق انهم ضامنين انها عمرها ما هترجع تزيد تانى , انا كنت فى منتهى السعادة لما المعالق بقت ستة بس بعد كدة خوفت اوى لما لقيتها قلت وخايفة جدا انها تقل اكتر من كدة لا قدر الله , عارفة انه قدر ولازم هيحصل بس ساعات لما بفكر بخاف اوى انى افقد حد من اللى بحبهم

ربنا يصبر اى حد على فقدان اى شخص بيحبه جوة اسرته , وادعولى اننا نرجع معالق تانى , وربنا يقرب البعيد ويقلل الفراق ...........................................