Sunday, August 19, 2007

بوست بس مش بوست اوى

Hadota


Wahed


شاب نفسه يحقق حلمه


Mohamed


شمعة امل



nouran


بجد انا مش عارفة اشكركم اذاى على سؤالكم عليا وانا غايبة , فعلا فرحت جدا لما ريرى قالتلى انكم سألتوا , ثانكسسسسسسسس

ياجماعة انا باعتذر عن التأخير اصلى كنت باصيف , كان مصيف حلو اوى الحمد لله استمتعت لسنة ادام , وكسرت الروتين , وأكلت فريسكة يااسكندرانىىىى اوى , وطبعا يوميا كنت باكل ام الخلول ( باموت فيها ) ,والجمبرى جبنا كمية كبيرررررة وانتحرنا فيها , وطبعا كنت باتنقع فى البحر بانزل من بعد الفجر تقريبا , لغاية المغرب , يعنى بقيت سودة سودة سووووووووووودة , بس برده امورة ههههههههههههههههههه , ولعبت بينج بونج وطايرة ودخلت السينما , وفيلم مرجان ماعجبنيش خالص , بس كدة رضا حلو اوووووووى , والشبح يعنى




بصوا فى البوست دا بقى انا هاحسسكم بالظبط بجو المصيف وفعلا عاملة فيديو عن البحر وصورة للشاليه اللى كنت نازلة فيه و عيال بتلعب فى الرمل




بس قبل الصور كنت عايزة احكى عن حاجة كدة شفتها فى المصيف عجبتنى اوى , اول يوم بابا اخدنا بليل انا واخواتى والوالدة ومعانا ولاد صاحب بابا اربع بنات , دخلنا كوفى شوب اسمه صهللة , وفعلا صهللنا للصبح , ايه الجمااااااااااااااااال دا , واحد قاعد فى كورنر وماسك فى ايده عود وجنبه واحد ماسك طبلة , والاتنين شباب , والمايك عند بوقه وعمال بيغنى اغانى قديمة , بجد حببنى فى الاغانى القديمة , الكلام طالع من قلبه , وهوه بيغنى عن حبيبته تحس بالظبط إن الحبيبة دى ادامك وان المشهد كامل بيحصل وانت بتتفرج عليه , والناس بتعدى بالعربيات تسمع صوته تقوم واقفة وتسمعه من العربيات , بجد الراجل دا مابيبصش للفلوس خالص , الدليل على كدة انه كان بيموت من الفرح مع كل بنى ادم يقف يسمعه بالعربية رغم انه ماكنش بينزل الكوفي يطلب مشروب , انا بجد حسيت كلامه اوى , وطبعا البنات علشان كلهم سنهم فى الرنج بتاع سنى ماكانوش طايقين نفسهم وواحدة تجر التانية لقتنى قعدة انا وبابا وماما , وقاعدين بنسقف ولا المعلمين , , ويخلص الكوبليه ونكون احنا حفظناه نقوم نغنيه معاه المرة اللى بعدها وحطين رجل على رجل وووووووووودماغ , بجد نسيت برستيجى وكل حاجة كل اللى كنت مركزة فيه اد ايه الولد دا رائع وصوته جميل ورغم كدة مغمور , فى حين إن ناس تانى صوتها ياستاااااااااار واشتهرت على ايه ؟ مش عارفة , وبعدها قعدت ألح على بابا يخليه يغنى زى الهوووووا وكنت فعلا نفسى اسمعها من بوقه , لما حد بيطلب منه اغنية بيقعد يدندن كدة بتاع خمس او عشر دقايق ويقوم طالع بيها , فشر عبد الحليم , بس واحدة طلبت عيون القلب ولما غناها وسمعتها , مابقتش عايزة اسمع زى الهوا بقى اكتفيت فى اليوم دا كدة خلاص من كتر جمالها , انا روحت على الساعة 3 كدة وبابا وماما كملوا لغاية قبل الاخر بشويه , واخويا بيحكيلنا انه لما راح يشترى حاجة من تحت بعدها وعدى على الكوفى شوب , لقى راجل عجوز وووووواحد بس قاعد عمال يدندن مع الفنان , والفنان مبسوط وبيغنى والسعادة هتنط من
جواه , باللله عليكم دا مش فنان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

دى صورتهم بس كانت فى الضلمة :








باقى المصيف بقى هاحتفظ بيه فى الدرافت انتوا كفاية عليكم كدة علشان ماتملوش , واسيبكوا مع الصور والفيديو بقى , وإن كانت فى الضلمة ورديئة شويات , بس كفاية انها صور للبحر :


دى صورة البحر فى الشروق :





ودى صورة الشليه بتاعى بس دى جت غلط يعنى لقيت اختى مصوراها فقلت خير وبركة , فعلشان كدة مش منورة اوى , اختى مصوراها من عند المراجيح بعيد اوى يعنى : :






ودى بنت سكر عجبت بابا فحلف لهيصورها , وفعلا قمررررررررر :





والوردة دى اختى قطفتها من الحديقة اللى ادام الشليه وكانت دى نهايتها , قعد بابا يتخانق معاها يومين , بس بصراحة وردة جامدة :












للأسف انا مش عارفة اعمل الفيديو خالص , بس حقيقى جامد هيفوتكوا نص عمركوا , فى فيديو كدة اختى بتمثله وواحد تانى بتغنى فى الفراندة بتاعت الشليه , ومصورة البحر بامواجه واصواتهم , والعيال وهما بيلعبوا فى الرمل , يلا مش مهم كفاياكوا كدة