Saturday, July 26, 2008

فرااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااغ








زهقت شوية لأ شويتين أو جايز تلاتة من بيتنا , من احساسى بأنى بلا هدف , وإحساس الاخرين بانى بطيخة قاعدة بتاكل وخلاص

,

وبخاصة انى زهقت من روتينى اليومى , اصحى اقعد اكنس وانضف فى الشقة المنيلة التلات اوض
,

وكل اوضة يمشى فيها سبع حصنة وتوخان كمان , دا ساعة الترويق بس اللى بتكبر , وبعد لما اروق ويادوب أجيب ليا طبق اى حاجة امزمزه واسلك بيه سنانى عوقبال لما الاكل الرئيسى يتعمل
,

الاقى ماما بتقولى املى الكولمن علشان بابا يلاقى ماية لما يرجع وما يزعقلكيش





وانا مالى انا يزعقلى ليه , هوه كل اللى يحب يزعق فى البيت دا يلجأ ليا انا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟







المهم بابا بيدخل من الشغل ,,,,,,وانا براعى جدا البنى ادم اللى بيشتغل , لانه فعلا بيتعب وانا جربت , بس بابا بقى عصبى بشكل يعصب الاسد البارد





اول لما يدخل يقعد ساكت , اكيد بيفكر فى حاجة تنرفزه علشان يزعقلى , ممكن مثلا والله بجد , يقعد على السرير اللى انا لسة مروقاه ,

ويروح نازل بالملاية فتقوم تتبهدل , مزاجه كدة بقى , ويقولى ال ايه ((( يامووووووووووحة تعالى روقى السرير دا شكله منرفزنى))هأ





ويااه لو فكرت اتنرفز ولا اتعصب , جززززززززززززى ياموحة على لسانك علشان صوتك مايطلعش ( انا بكلم نفسى لإنى بترعب من بابا ) ه





المهم انا اصلا قعدة البيت ديما لما بتطول بتنرفزنى , بس ديما كنت لما اوصل لأخرى كدة فى الفترة دى يقوم يجيى المصيف
قعدتين اكلم فيهم البحر وبابقى تمامممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممم لأقصى حد





طيب المشكلة بتكمن فى انى مش رايحة بحار ولا جبال السنادى


فقررت ادورلى على مكان مهجور بلا بشر


, ( ويكون فيه هواء نفى يخبط فى دماغى واقول ( تش

اول لما سمعت إن تاتا هتصيف , قولت بسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسس دى فرصتى , اروح اقعد لوحدى فى بيتها الللى اوضه كتير ماتتعدش دى , وبيتها طالل على حديقة والبلكونات برده كتير والشبابيك وفرص الحرامية فى الدخول عليا مية مية



ووووووولكن هل سيوافق ابىىىىىىىىى؟ هذا ما سنعرفه فى الحلقة القادمة (( طولت عليكم بغباااااااااء فقولت ارحمكم شوية من رغيى , واكمل البوست الجاى)) بس