Tuesday, July 3, 2007

كل يوم رز كل يوم رز ___ دى مكرونة ياحبيبى __ كل يوم مكرونة كل يوم مكرونة

هانجيب اليوم من اوله


الساعة 12 وخمس دقايق بالليل
انا قاعدة على الجهاز وصوت بابا جاى من الاوضة اللى جنبى

بابا :: ياااااااااااااااااااااااااااموحة ، يلا اقفلى الجهاز دا بدل مااجى اخلى اكبر حتة فيه اد الفسفوسة اللى طلعالك فى وشك

انا :: حاضر يابابا انا قايمة اهوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووه


اقوم طبعا بس طول الليل مابيجليش نوم لغاية الفجر ، وبعد الفجر اقوم رايحة فى النوم بغباء , وتيجيى ماما نازلة المدرسة الساعة سابعة تقعد تنادى عليا
ماما :: ياموووووووووحة ياموووووووووووحة ، انتى يابنى ادمه
انا :: نعم نعمممممممم
ماما :: اول لما شريف يصحى ابعتيه يجيب عيش ، ماتنسيش تخدى العلاج اللى على الريق , وافطرى ,وماتكليش لنشون دا بتاع اختك ، انتى لو كلتى هتعيي تانى , كلى جبنة رومى , ولو ولاء طلبتنى خدى منها معاد علشان هنزل معاها ، ولو...... ولو........... ولو
انا : حاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااضر
ماما : سلامو عليكوا
انا : يعنى هوه انتى لازمى تقولى حاجة يبقى ليها رد ياساتر, عايزة انام بقىىىىىىىىى ,عليكم السلام ورحمة الله وبركاته


الساعة بقت 12الصبح
الموبايل بيرن , هيه صورته ، اه هوه بابا بعينه


بابا :: ايوة ياموحة انتى لسة ماصحتيش ؟؟؟ طب يلا فوقى بقى وقولى لسارة توديلى القميص والبنطلون للمكوجى
انا :: طب بابا انت وعدتنى هتجبلى جمبرى
بابا :: اقفلى وعايزة حاجة كلمينى من رصيدك انتى


الساعة بقت 12 ونص
المفروض انى هتجول فى الشقة علشان اشوف هابدأ بانهى أوضة
وطبعا الباشا شريف قاعد فى البلكونة ومشغل الجهاز وعايش


انا :: شريف أرفع رجلك المبجلة علشان امسح تحتها
شريف :: خلاص يعنى مش هينفع البلكونة تبقى اتنضفت من غير رجلى
انا :: ماهو ينفع لو كان مقاس رجلك 30 أو 38 لكن دى باين خمسين ياشريف , بص واخدة مساحة اد ايه؟؟

وتدور خناقة طويلة عريضة طخينة بينى انا وشريف وف الاخر
تنتهى بانه مش هيشيل رجله دى لأ وكمان هينزل الرجل التانية اللى كان تانيها فوق الكرسى

وطبعا انا باخلص الشقة كلها كنس ومسح وتنفيض من 12 ونص لغاية 3 ونص

وفى النص كل شوية كدة اخدلى خمس او عشر دقايق نت وبعدين ألاقى اميرة داخلة

عليا وبتجرى علشان عايزة تلحق تنام نص ساعة بعد لما رجعت من التدريب

علشان تنزل الصيدلية بليل

اميرة :: ازيك ياماحة , امسحى ياأروبة
انا :: تعالى اعمليلك حاجة معايا كدة ربنا يباركلك
اميرة :: مانا هنزل الصيدلية ومافيش وقت
انا :: ماطبعا البلية بتلعب معاكى , والساعة بخمسة جنية والحسابة بتحسب

ولسة هاقعد استريح ألاقى القمر الصغير ((ساااااااارة))جاية ناحيتى ومعاها جزء القرأن

سارة :: ياماحة يلا علشان تسمعيلى
أنا :: انا مش قولتلك سبعين مرة تقوليلى أبلة
سارة :: أبلة ماحة
أنا :: اتفضلى قوليها عشر مرات
سارة :: أبلة ماحة , ابلة ماحة , .................أبلة ماحة

اقعد اعانى مع سارة احفظها لغاية لما العصر يأذن والهانم تنزل وانا اصلى , الحمد لله هاقعد بقى على الجهاز ، الجرس بيرن ، هاروح افتح , دا بابا

بابا :: موحة , خدى البطيخة دى اغسليها وورينى تقطيعك الجامد
أنا :: وانا من امتى باعرف اقطع بطيخ يعنى؟؟؟
بابا :: لأ بتعرفى تقعدى على النت بس صح؟؟؟


اخد البطيخة وادخل اقطعها لو فى اى حد على الايميل معايا اقعد اكلمه شوية ا

الحمد لله بابا نام والبطيخة اتقطعت وهاقعد على الجهاز شوية , ويدوب هاندمج اهوه

ألاقى ماما بتزعقلى وبتقولى لما تكلى الأول , طبعا باكل,

واشيل الأكل واعمل شاى , واستنى لما بابا ينزل

ويادوب الساعة بقت 9 بالظبط

من 9 إلى 10 باقعد على الجهاز , وميادة بنت الجيران بتجيلى على الساعة عشرة وربع كدة كل يوم , وبتمشى على حيداشر ونص, ساعات باسيبها ترغى واقعد على الجهاز وساعات مابعرفش انفد منها وخصوصا لأنها بتبقى مستمتعة اوى وهيه بتحكى عن حد معين


الحمد لله ميادة مشيت ، انا لازم امسح بقى فى السريح بالشرشابة (اصلها سريعة اوى وبتساعد على الكروتة جدا ) ، مافيش على 12 إلا ربع باكون مخلصة واقعد على الجهاز لغاية 12 عوقبال لما بابا واسمع صوته جاى من برة بيقولى اقفلى الجهاز بدل مااخلى اكبر حتة فيكى ادالفسفوسة اللى فى خدك الشمال, واروح للسرير ولغاية الفجر ما يجليش نوم وبعد الفجر انام بغباء



الاهم من دا كله انا بافتح النت اليوم كله كدة على ايه ،

باكون فاتحة ادامى صفحة البلوج وصفحة منتدى وصفحة الاخبار الالمانى والياهو , ال ايه عمالة بابعت لشركات كتيررررررررر جدا باحاول اطلب تدريب مع اى حد ومستنية حد واحد بس يبعتلى يقولى تعالى اتدربى وياريته نافع , اومال لو قولت هاشتغل هيعملوا ايه


هيه دى حياتى من تانى يوم اخدت الاجازة فيه ,, مملة جدا ,, شغالة اروق وانضف واتخانق مع البيت كله وابعت ميلات اشحت تدريب , روتينننننن بايخ ومعقد وفاشل , ماما بتقولى انى ديما وانا صوغيرة كنت لما اتخنق اروح ماسكة الشقة كلها ترويق لغاية بليل خالص لما الناس تنام ، وبعدين اروح داخلة البلكونة واقفة كتيررررر مع نفسى وألبس الطرحة مع إن الدنيا ضالمة واستحالة الناس تكون صاحية واتكلفت فيها أل يعنى هيه اللى هتحمينى من الدنيا دى وهيه اللى هتسمعنى وانا باشكى همى , فعلا هيه دى حياتى دلوقتى ، بس ناوية إن شاء الله اغيرها ، انا عمرى ماكنت عايشة من غير هدف كدة ، اه ممكن اكون عمرى فى حياتى ماحددت هدف وجبته لكن على الاقل بيبقى عندى اهداف وبحاول اوصلها ,,,,,,,ومن مكانى دا وف الساعة دى باعلن عدم خضوعى واستسلامى , وهاحاول ابقى مترجمة اد الدنيا وهاعدى من باب الوزير تانى , والله المعين