Wednesday, December 29, 2010

Be in his/her shoes


من كام يوم وانا رايحه علشان اركب الميكروبص

لفت انتباهى مشهد غريب شويتين

واحدة واقفه وواحد موطى و بيربط ليها الكوتشى بتاعها

كنت عايزة اروح احيه بجد

انا مش حساها قلة كرامة خااااااااااااااااااااااااااااالص على فكرة

ولا نوع من انواع المذله ولا التقليل من النفس زى ماكتير اكيد هيبصلها من الناحيه دى

انا بصلها من ناحية تانى خالص

درجة كده من درجات الحب

درجة عاليه اوووووووووووى

اى حد مكان الولد دا ممكن يقول وانا ايه اللى يقعدنى تحت رجل الهانم اربطلها الكوتشى بتاعها ,, ماتتنيل تربطه هيه ,, باحبها اه بس اتذل لأ

احب اقوله: يافندم انت اه بتحب ,,بس زيك زى العيل اللى بيذاكر كتيررر بس غبى وعمره ماهيجيب درجه عاليه ,, لأنه مش عارف اصلا طريقة المذاكره الصح

اهه انت مش عارف تحب صح

ومش عارف تحس الحب صح
لازم تحس ان اللى بتحبه اغلى منك لنفسك



كنت باخد
communication skills

والانستراكتور قال جمله عجبتنى اوىىىىىىىىىىى:

"Put yourself in the other person's shoe"

_____________________________________

وعلى النقيض تماما امبارح لما كنت راكبه الميكروبص

ورايا اتنين تقريبا جوازهم قرب

بس بالنسبالهم الجواز اتحول لصفقه

هيه بتقوله وهتكتب الصالون باسمى
وهوه يقولها مش هاكتب مش عارف ايه فى القايمه

وتقوله انا زعلى وحششششششش

وهوه يقولها لازم نحط النقط على الحروف

وجالى تليفون ونسيتهم

بس عوقبال ماخلصته كانوا الاتنين اتصالحوا وبيهزروا

واحتمال كبير جدا يتجوزوا

بس دول عملوا بالظبط زى العيل اللى مش عارف يذاكر اللى قولتلكم عليه

وحياتهم هتبقى نكد فى نكد

او ممكن تبقى هاديه من غير خناق

بس برده مش هتبقى مليانه حب

_______________________

تحياتى
:)