Thursday, October 22, 2009

هيه العشرة والصداقة رخصت ؟؟








ولا مابقاش ليها تمن اصلا ؟؟؟

_________



( إدفن ذكرياتك واشطبه من حياتك وماتبصش لتحت )


مش عارفه اوصل للمرحله دى خالص ,
انى ادفن الذكريات ,
لأنها مالهاش ذنب تموت , فى زمن بيقتل اى حاجة اودامه حتى الصداقه


اللى بيقولوا انها زمان كانت اغلى قيمه ف الوجود


اول مرة احس إن الصداقه بتضعف البنى ادم مش بتقويه


____________


نصيحتى بقى لكل حد بجد عايز يحافظ على الصداقه اللى فى ايده :


لما تكون زعلان من صديقك , ألفت انتباهه انك زعلان منه , ماينفعش تبقى شايل منه وما تلوموش , وف الاخر تقول انا باقى عليه


باقى عليه اذاى , إذا كنت انت اصلا مش هاين عليك تلومه , علشان تصفاله , وترجع تانى تحط راسك على صدره وتعيط بصوت عالى بس يكون مكتوم جواه هوه بس , ماحدش سامعك غيره


اوعى فى يوم تدفن ذكرياتك معاه , لأنه اكيد طالما ليه ذكريات معاك , يبقى اكيد هوه دا احسن حد انت شوفته مناسب لصداقتك


ممكن تطلق مراتك , او تتطلقى من جوزك , لكن ما تسيبيش صديقك ابدا


استنى عليه لو رجعلك يبقى اكيد انت اختارت الصديق الصح


ولما يرجع اوعى تصده , ممكن تلومه من عشمك فيه , بس فهمه إن دا عشم , علشان ما يفتكرش انه فراق


_________________

وف النهايه : رساله إلى صديقة :


انا مش عارفه ايه اللى حصل


بس انا يوم ما زعلت


كنت باقيه عليكى وكنت هلومك


بس انتى حرمتينى حتى من انى ألومك


ياريتك كنتى لومتينى


بس جايز مكالمة التليفون غاليه عليا


عموما ذكرياتى معاكى محفوره :)